суббота, 26 октября 2013 г.

Парламентські слухання


Парламентські освітні  слухання – ще один крок втілення соціальних ініціатив Президента України.

Учасники парламентських слухань на тему : «Доступність та якість загальної середньої освіти : стан і шляхи поліпшення», що відбулися 23 жовтня 2013 року, розглядали питання щодо сучасного стану та перспектив розвитку освіти України. Міністр освіти і науки України Дмитро Табачник наголосив : «Кожна дитина має можливість вибору індивідуального освітнього напряму, розвитку творчих здібностей, нахилів та обдарувань. Окрім того,створюються послідовна  багатоступенева система освітніх послуг, від дошкілля – до вищої та позашкільної освіти, участі у наукових дослідженнях і практичного втілення набутих знань. Доступність і якість – це пріоритети української освіти.»
Делегація освітян від Запорізької області очолювана в.о. директора департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації  активно прийняла участь у роботі парламентських читань. До учасників парламентських слухань звернувся Голова Верховної ради Рибак В.В. він підкреслив, що достойне виховання молодого покоління - це майбутнє держави, адже хороша освіта – фундамент успішної людини.
Головними доповідачами були Міністр освіти і науки Табачник Д.В та голова комітету ВР з питань освіти і науки Гриневич Л.М. На слуханнях також виступив Президент академії педнаук Кремінь В.Г., в обговоренні взяли участь більше 20 представників ВР, партій та освітян. Під час обговорення доповідей  звучали «гарячі» теми: «про лінгвістичну революцію», відповідність навчальної літератури сучасним стандартам , оптимізацію мережі шкіл і перспективи розвитку галузі освіти. Особливо наголошено було на запровадженні  обов’язкового вивчення другої іноземної мови з 5 класу, що дасть можливість дітям  краще реалізувати себе у житті. Якщо раніше це була прерогатива тільки окремих навчальних закладів, то тепер такий шанс є у кожної дитини не зважаючи де вона проживає у місті чи селі.
Голосними оплесками освітяни дякували Дмитра Табачника за змістовну доповідь та конструктивні пропозиції щодо змін в освіті, це стосувалося і заробітної плати молодим спеціалістам та працівникам  відділів освіти . Також було запропоновано звільняти школи від перевірок, які атестувалися з «відзнакою». Особливою гордістю у промові міністра були результати участі команд школярів у Міжнародних олімпіадах.
 Голова комітету ВР Гриневич Л.М. представила учасникам парламентських слухань порівняльний аналіз освітніх результатів дітей із села та міста, вона поділилася тим що вражена не рівністю  цих результатів,а  отже тим що  різниця між містом і селом за результатами ЗНО поглиблюється з кожним роком, при чому  співвідношення  дітей із села переважає у нижчих діапазонах результатів ЗНО, а  дітей з міста – у вищих при чому у декілька разів. Також вказала на ряд недоліків, які були виявлені під час перевірок комітетом ВР. Зал сприйняв інформацію негативно, про що прозвучало у заключному слові Міністра Табачника Д.В.
«Хто заважає освітянам якісно вчити дітей?», - з таким питанням звернувся міністр освіти до присутніх. Відповідь : «Ніхто!», - бо учитель на уроці сам собі і міністр, і директор, і вчитель, і вихователь. Саме від нього залежить якість навчання дітей. «Будемо берегти вчителя!» на такій мажорній ноті закінчив свій виступ Міністр освіти.

Були прийнято ряд важливих  рішень, щодо доступності та якості загальної середньої освіти в Україні. Хочеться вірити, що ці зміни будуть втілені в життя у найближчий  час  і покращать стан освіти у державі.
Учасник парламентських слухань Апостолова Тетяна










2 комментария:

  1. Актуальна інформація. Кожному педагогу треба замислитися стосовно питань якості освіти в сільській школі та самоосвіти вчителя.

    ОтветитьУдалить
  2. Виникає питання: "Яким повинен бути вчитель, який змінить якість освіти у сільський школі?" На мою думку,
    1. Це людина, яка вміє ставити запитання.
    2. Він може не говорити відповіді, але підводить учня до того, щоб знаходити її.
    учитель – це не просто професія, це покликання, якому варто присвятити своє життя.
    3. Справжній учитель сам є учнем і він намагається поділитися зі своїми вихованцями радістю навчання, а не своїм викладанням.
    Учитель – це не просто професія, це покликання, якому варто присвятити своє життя.

    ОтветитьУдалить