СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
Сучасна школа. Сучасний урок. Використання
інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі
Мета знання - не запам'ятовування
величезного фактичного матеріалу в найдрібніших
подробицях, а здатність легко і швидко
орієнтуватися в цій області.
А. Н. Теренін
Сьогодні процес інформатизації охопив всі сторони
життя сучасного суспільства. Цей процес має кілька пріоритетних напрямків, до
яких, безумовно, слід віднести інформатизацію освіти. Вона є першоосновою
глобальної раціоналізації інтелектуальної діяльності людини за рахунок
використання інформаційно-комунікаційних технологій.
Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці
питання постійно перебувають у полі уваги не тільки вчителів: вони хвилюють
випускників, їх обговорюють батьки, висуває держава як одну з головних проблем
забезпечення якісної освіти. Вчитель має усвідомити: щоб освіта була якісною,
педагогічну діяльність слід спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань,
предметних умінь і навичок, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів,
на розвиток здібностей у пізнанні нового, незнайомого, на створення умов для
розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення
проблеми, реалізації своїх намагань як в освітній діяльності, так і загалом у
суспільстві.
Інформаційні технології не тільки полегшують доступ до
інформації і відкривають можливості варіативності навчальної діяльності, її
індивідуалізації та диференціації, але і дозволяють по-новому організувати
взаємодію всіх суб'єктів навчання, побудувати освітню систему, в якій учень був
би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності.
Пошук нових форм і методів навчання в наш час – явище
не тільки закономірне, але й необхідне. І це зрозуміло: у вільній школі, до
якої ми йдемо, кожен не тільки може, а й повинен працювати так, щоб
використовувати всі можливості особистості. В умовах гуманізації освіти реальна
теорія і технологія масового навчання повинна бути направлена на формування
сильної особистості, здатної жити й працювати у світі, що безперервно зазнає
змін, здатної сміливо розробляти власну стратегію поведінки, здійснювати
моральний вибір і нести за нього відповідальність, - тобто такої особистості,
яка спроможна саморозвиватися і самореалізуватися.
У школі особливе місце повинно відводитися таким
формам занять, що забезпечують участь кожного учня у проведені уроку,
підвищують авторитет знань та індивідуальну відповідальність школярів за
результати навчальної діяльності. Ці завдання учнів можна успішно розв’язувати
завдяки інформаційним технологіям.
Это было оперативно
ОтветитьУдалитьСемінар - практикум пройшов цікаво з використанням ІКТ.
ОтветитьУдалить